2017. március 24., péntek

Estebéd

Mondhatnám azt is hogy szinte vacsora, de ha szigorúan vesszük az időrendiséget, akkor a reggeli után következő étkezésnek ebédnek illik lennie és ha ez az evés vacsoratájban van, akkor az biza estebéd. Különben is, ha vacsorát akartam volna mondani, akkor biztos azt is mondok. Manapság hideget eszem ilyentájban, hétköznap ugyanis nincs meleg étel, mióta a gyerek felmentést kért a főztöm alól, mert túl unalmasnak találta. Benne még buzog a gourman, így elcsábul a hangzatos nevű, ámde dobozban szállított ételek iránt, én meg szívesen eszem főzeléket is, de magamnak nem fogok főzni, hiszen pont ugyamolyan szívesen eszem meg a hideget is. Ami többnyire magam sütötte rozskenyér, felvágott vagy kolbász, sajt és valami ecetes savanyúság. Még most is összefut a számban a nyál arra, hogy leírtam ezt, pedig már gyakorlatilag is túl vagyok az étkezésen. Szóval, a mai írás apropója a technológia. Azaz, hogy együnk hideget. Mert ezt sem, mint minden mást sem lehet csak úgy hűbele Bálint módjára megtenni. Ismertem olyan embert, aki takaros kockákra vágta a húsárút, majd leszámolta az egészet, aztán pont ugyanannyit vágott le a többi hozzávalóból is. Na az ilyen embert roppant mód szokta bosszantani az, ha hiányos felszerelésű katonákat orzunk el a századából, azaz veszünk kenyeret meg sajtot, vagy csak felvágottat, mert akkor nem jön ki a végére a matek és az ilyen emberek ettől kiborulnak. Persze én sosem tennék ilyet, de hallottam arról, aki igen. Magam az istenítéletek híve vagyok. Ez is működőképes elv és nem is lehet az őrületbe kergetni a hozzávalók elcsenésével, viszont jóval több odafigyelést igényel. Ugyanis, ha valamelyik összetevő elfogy, akkor azt pótolni kell, így ha elfogy akenyér, miközben van még sajt és kolbász, akkor egy úgy szeletet kell húzni a talonból. Persze ilyenkor a kolbász fogy el, ekkor elő a nagy késsel, aztán persze a sajt fog hibádzani. Mire az ember összehangolja az egészet, jól is lakik. Persze, aki profi, akkor lakik jól, amikor csak akar, nem kell pukkadásig ennie magát. Szerencsére én sem az amatőr ligában játszom már egy ideje..

Nincsenek megjegyzések: