2016. június 9., csütörtök

Képernyővédő

Szakmai blog következik. Bár ha úgy vesszük mindegyik írásom szakmai jellegű, csak éppen mindig más szakma nevében írok, hol ápoló hol ápolt, hol pedig, mint most, az eredeti, tanult szakmámban, az elektronikában. Sok sok éve már, hogy nem foglalkoztam a dologgal, ezért örültem annyira, hogy rátaláltam az Arduinóra, mert ezzel egyszerre két szenvedélyemet élhetem ki, részben a programozás, részben az elektronika felé érzett vágyaimat. Most épp egy kerti locsolóvezérlőn küzdök. Alapvetően nem lenne bonyolult a feladat, hiszen el kell indítani egy szivattyút és fel kell tölteni egy a tetőn elhelyezett tartályt, ami majd gravitációsan táplálja a kertben elhelyezett csepegtető öntöző csöveket. Persze nem álltam meg egy szimpla relévezérlésnél, csináltam egy nyolc ledből álló kijelzőt, nyomógombokat, esőérzékelést, naplózást, státuszállapot visszajelzést és még hőmérsékletfigyelést is. A ledkijelző független ledekből áll, amik mindegyike mást és mást fog jelenteni, de most már napok óta fut egy egyszerű óraalkalmazás a breadboardon az íróasztalomon, és annyira megtetszett a dolog, hogy elhatároztam, nagyképűen képernyővédőnek fogom hívni a dolgot és úgy is fog működni. A nyolc led jelzi az időt úgy, hogy az aktuális óra  nyolccal osztásának maradékát jeleníti meg. A ledekből és az ablakon kipillantva könnyen megállapítható az idő, hiszen egy nap 24 órából áll, az háromszor nyolc és rendszerint középtájon van világos. Szóval ha a második led ég, akkor az épp kilenc órát jelent. Zseniális vagyok..

Nincsenek megjegyzések: