2016. május 17., kedd

Szakemberek

Szereltettünk fel klímát a hálószobába, mert az elmúlt nyarak tapasztalatai alapján úgy gondoltuk, hogy a kánikulát jó lenne alvással tölteni, ráadásul ezek az újabb típusú klímák képesek hőszivattyús fűtésre is, ami gazdaságos téli fűtésrásegítés lehet a fa és végső soron a gáz mellett. Manapság nem olyan egyszerű klímát venni, van egy nemzeti klímavédelmi hatóság, ami nem tudom, hogy mire jó, de mindenesetre egy csomó papírmunkával jár az egész és előre ki is kell választani a szakembereket. A hardver végre ide került és ma volt a napja, hogy a szakik bekössék és beüzemeljék a berendezéseket. Reggel pontosan érkeztek, végigdolgozták a napot, minimális károkat okozva (igazából csak a fal belülről és a külső vakolat lett egy kicsit mocskos, de egye fene, majd próbálok kevesebbet odanézni. De eljött végre a pillanat, a fanfárok felzúgtak, az ember feltette az ilyenkor szokásos kérdést - elmagyarázza-e a távirányítót. Noha láttam már távirányítót, tudtam, hogy ez az ő nagy pillanata, nem akartam azt mondani, hogy - ááá, ugyan, hagyja csak! - Végül is mi történhet abból, ha elmagyarázza, megúszom a leírás elolvasását. Előbb az egészen nyilvánvaló gombokkal kezdte: - Ezzel lehet kikapcsolni, itt be, így állítja a hőmérsékletet le és így fel! - Majd jöttek a kevésbé egyértelmű gombok: - Á, ezt itt nem tudom, ja, ez itt hülyeség, itt lehet beállítani valami üzemmódokat, de igazából azt még sosem próbáltam, szerintem hülyeség mind. - Nem árult zsákbamacskát, elmagyarázta, megköszöntük, elment. A frissen szerelt klíma azóta hűtőközeg hiánya hibát jelez. Szakemberek..

5 megjegyzés:

Sparhelt írta...

Egy kis biztonság sosem árt. :-) Bár nem volt szándékos a beállítás, de ki fogom próbálni azt a meglehetősen skizoid helyzetet, hogy kommentelek saját magam alá. :-)

Sparhelt írta...

Oké, most már elboldogulok, csak másoknak ez már körülményesebb, mert pl. a blogspot bloggereknek nem ez a szokványos, biztos a sablonnal járnak a kommentelési formák is.

Sparhelt írta...

A klímához szólva, pont én is terveztem a hálóba, kíváncsi vagyok az árra, egy 4,5X4,5 m szobához mekkora klíma kell, és mennyiért szerelik?

Sparhelt írta...

Hát, ezt a klímaszerelő el tudja mondani, sőt ajánlani is tud típusokat. Sajnos nem lehet megúszni a hivatalos és bürokratikus utat. Nekünk nincs nagy hálószobánk, így a legkisebb, 2.5kW-os is elég volt rá, de egyelőre semmiféle működtetési tapasztalatom nincs róla. Beszerelésre nagyjából a bolti ár harmadát kérte el, de sok mindentől függ, például ha nála veszed (ez egyszerűsítheti a bürokráciát) akkor lehet esetleg olcsóbb is.

Sparhelt írta...

Elképzelhető, de eddig írtam több mit háromezer bejegyzést és kaptam rá öt kommentet. A beírásaid megduplázták az eddigi forgalmamat, úgyhogy erre akár büszke is lehetsz. :-) Szóval eddig csak az előnyét élveztem a rendszernek. (Elvben valahogy tud bejegyzést is szinkronizálni - egyszer el kéne olvasni a leírást is, de az olyan ciki lenne.)