2016. április 27., szerda

Kutyaszív

Tartottam attól, hogy a Mester és Margarita - ami nem mellesleg egyike a kedvenc könyveimnek - után Bulgakov más munkája hogyan is fog tetszeni, mert láttam én már karón varjút, amikor sikerült ráhibázni az alkotó legjobb könyvére és az utánuk következők már nem voltak olyan remekművek, de úgy tűnik, hogy Bulgakovval nem lehet hibázni. Eddig kettőből kettő igazán jó arány. Most olvasta a Kutyaszív című regényét (vagy inkább novelláját?) és hasonló módon élveztem. Nagyon meg tudja fogni a századelő Moszkvájának a hangulatát. Persze nyilvánvaló, hogy szükséges a maradéktalan műélvezethez némi rendszerváltás előtti személyes tapasztalat is, de igazán kíváncsi vagyok, hogy egy fiatalnak mindez hogyan jönne be? Mert nekem nagyon tetszett, ajánlhatom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: