2015. szeptember 12., szombat

Arduino újra

Hálás téma, ha már nem repülhetek éppen, akkor ez a játékom maradt. Kiderült, hogy a Raspberry Pi-m is rendelkezik könnyen hozzáférhető i2c busszal és ráadásul azt lehet Pythonban is programozni. Éppen valami értelmes feladatot  akartam keresni, amin keresztül megtanulhatom a nyelvet és erre ölembe hull a lehetőség, hogy mindazok a cuccok, amiket az Arduinóhoz vettem, használhatóak a Pi-hez is, egy aprócska szintillesztő segítségével. Némi üröm az örömben ez az illesztés, de szükséges, mert a Pi a 3.3V-os logikát használja az Arduino meg az 5V-osat, így csak elbeszélnének egymás mellett. Viszont végre van mire használni a Pi-t, mert csak megvettem, de rájöttem, hogy amire vettem arra nem jó, viszont így jó lesz mindenféle egyéb, izgalmas dologra. Például össze lehet i2c buszon kötni őket az Arduinóval és rendezhetnek egymás között egy traccspartit is, amit mindkét oldalról én programozhatok le, részben C-ben, amit szeretek és részben Pythonban, amit meg ezen keresztül meg szeretnék tanulni. Az élet csupa öröm így..

Nincsenek megjegyzések: