2014. április 1., kedd

Könyvajánló

Már régóta készülök erre - ma könyvet fogok ajánlani. A könyv: Patrick Rothfuss - A szél neve. Sokat gondolkodtam mit is írhatnék róla és azért húztam és halasztottam, mert nem tudtam igazán eltalálni a megfelelő szavakat és kifejezéseket. Nagyon eltalált és zseniális írás, ráadásul meglehetősen hosszú is, ami garantálja azt, hogy ne végezzünk vele rövid idő alatt, illetve többszöri újraolvasás után is kellően érdekes maradhasson. A műfaji meghatározása szerint fantasy lehetne, de híján van a csodalényeknek (na jó, van benne egy kábítószerfüggő sárkány) és speciális tulajdonságoknak, már amennyiben a repülő seprű mondjuk annak számít. Na az valóban nincs benne. Hőse Kvothe, aki világ életében az egyetemre vágyott tanulni, ahol olyasmit kutathat ami döntően befolyásolta az addigi életét. A világa speciális világ, de jól körülhatárolt szabályokkal, amik tanulására szolgál az egyetem - de oda azért el kell jutni. A könyv Kvothe történetét meséli el sajátosan két idősíkban, a megtört főhős a jelenben, hallgatóságának meséli el saját, múltbéli történetét. Az író zseniális a történet kibontásában, mert a jelenben játszódó szál is legalább annyira érdekes mint a régmúlt. A történet nagyon összeszedett, logikai hibákat nem találtam benne, mindennek megvan a helye és magyarázata. Nem annyira komplex, mint Tolkien művei, igaz alulról, de közelíti azokat. Mindenesetre rajta lenne a tízes listán, amit azokból a könyvekből állítok össze, amit magammal vinnék egy lakatlan szigetre. Úgyhogy, aki szeretne egy kicsit fantasztikus, de mélyen emberi történetet olvasni, annak őszintén ajánlhatom..

Nincsenek megjegyzések: