2014. február 8., szombat

Telefonnyűg

Mostanság váltottam rendszert. Ami nem azt jelenti, hogy Észak-Koreába költöztem volna (Különben meglehet, hogy nem is lesz szükség hamarosan a költözésre) hanem azt, hogy új telefonom lett, rajta új operációs rendszerrel. Igazából nem volt gondom a régivel sem, azt leszámítva, hogy az érintőképernyő érzékelési felülete elcsúszott balra egy egységnyit és mókás volt rajta gépelni, főleg, ha az ember elfelejtette a tényt, hogy az eredményhez nem az adott gombokat kell megnyomni, hanem mást. Szóval, a lehetőségek, bár léteznek, mégis jobbára egy rendszerre szorítódtak le. Windows ellen oltva vagyok, az Alma meg túl drága nekem (genetikailag legalább félrészben sváb vagyok és egész egyszerűen fizikai fájdalmat okozna annyi pénzt kiadni valamiért, ami csak egy telefon) ezért maradt az Android. Noha az Android tulajdonképpen egy telefonra optimalizált Linux rendszer, az első olyan általam üzemeltetett Linux, amin nem vagyok root. (Tudom, hogy lehet, de akkor ugrik a garancia és alapvetően nem lenne ez fontos egyelőre.) Azzal együtt vannak érthetetlen furcsaságai. Az érthetetlen azért érthetetlen, mert nem értem. Például azt, hogy ma reggelre megváltozott az egyik számhoz tartozó csengőhang beállítás. A szám egy csoport része, ahol a csoportnak is van csengőhang beállítva és az egyénnek is. Eddig az egyénhez beállított hang szerint csörgött (amit jónak is gondolok) de ma elkezdett a csoport hangján csörögni, ráadásul úgy, hogy nem állítottam át rajta semmi olyat, amitől így kellett működnie. Ráadásul kikapcsoltam rajta az automatikus frissítést - szeretem, ha a dolgok a tudomásommal történnek - de tegnapra kiírta, hogy frissített 3 alkalmazást a kérésem nélkül csak azért, mert bekapcsolva hagytam a wifit. Egyszer pedig nem volt hajlandó internetkapcsolatot létesíteni, csak újraindítás után. A tapasztaltabbak azt mondták, hogy - Ja, az Android ilyen. Ettől nem lettem igazán nyugodt, hisz korai Windows érzésem van a dologtól, nem pedig a megbízhatóság nyugalma árad. Lehet, hogy szükségszerű mostantól az, hogy ami újabb, az gagyibb is mint a régi, megszokott dolgok?

Nincsenek megjegyzések: