2014. január 27., hétfő

Hideg van

Egész meglepő dolog, hogy hideg van, méghozzá farkasordító. Azaz a hőmérő higanyszála bőven nulla fok alatt tartózkodik, azaz csak tartózkodna, ha be nem tiltották volna a higanyos hőmérőket az egészségi ártalmakra hivatkozva. A higany ugyanis mérgező - bár ha azt vesszük, negyvensok évem alatt egyszer törtem csak el hőmérőt és mókás dolog volt üldözni a higanycseppeket, mire meg tudtam őket fogni. Persze tudom, kénport kellett volna rászórni, de az részben elvette volna az élvezetet, részben meg nem készültem hőmérő eltörésre, így nem készítettem be kénport magam mellé. De ennek a mostani hideg szempontjából nincs is igazán nagy jelentősége. Tény és való, hogy elkényeztetett az időjárás. Sok helyen virágba borultak a fák, most meg minden átmenet nélkül olyan mínusz tízek vannak, mint a pinty. Mintha a természet kiesős székfoglalósat tartana, hirtelen elkiáltva magát, hogy most és nem mindenkinek jut persze szék. Akik azt hitték, hogy a tavasz az, amikor meleg van, azok tévedtek, így a sietős gyümölcsfáknak is a kezére lett csapva. Naponta könyörögtem a fáimnak ezért, hogy ne dőljenek be a marketingnek, de úgy tűnik hallgattak rám és mivel a macska bejár a füge téli borítása alá aludni éjszakára, így legalább biztosan tudom, hogy a tő nem fog lefagyni. A többi meg úgyis kiderül..

Nincsenek megjegyzések: