2013. november 11., hétfő

Újabb adalék

Újabb adalék ahhoz, hogy miért is nem működik idehaza az, ami a világon bárhol igen. Van ez a közlekedési információs jel, amit ha a rádióállomás sugároz, akkor az autórádiók átkapcsolnak az információt sugárzó adókra, hogy az autós a friss közlekedési híreket hallgathassa. Ez remek dolog, mert nem szükséges egy alkalmasint dögunalmas adót pusztán azért figyelni, hogy ott majd mondanak némi információt arról, melyik úton kerülünk olyan dugóba, hogy attól kódulunk. Szóval a rendszer jó és hasznos - lenne, mondjuk Zambéziben, vagy Kuala Lumpurban. Idehaza nem, mert sosem sikerül úgy elküldeni a kezdőjelet, hogy az ember a lényegi információt hallhassa. Nálunk úgy néz ki a dolog, hogy 'számú autóút 34-es kilométerénél torlódásra számítsanak. pitty.' Na, baromi sokra lehet ezzel menni, mert az ember sakkozhat és reménykedhet, mert épp csak azt nem tudhatja meg, hogy hol történt az esemény, minden más infót megkap a balesetről. Olyan is előfordul, hogy a jelet elfelejtik kikapcsolni és az ember kénytelen kelletlen hallgathatja a hírek utáni baromi unalmas műsorokat, mert a jelet elfelejtik levenni. Ilyenkor fogalmazódik meg az emberek zömében az, hogy ez az egész egy láda savanyú vízilótrágya, pedig ha megfelelően használnák, akár jó is lehetne. Ha a közlekedési hírek előtt és után lenne egy szignál, ami be és kikapcsolná a jel továbbítását, megoldódhatna a probléma. De az valószínűleg túl egyszerű lenne..

Nincsenek megjegyzések: