2013. november 8., péntek

Rólam szól?

Az utóbbi időben, de a működésem folyamán elég gyakran előkerült a postjaim kapcsán - bizonyos ismerőseim arról érdeklődnek nálam, hogy az írást ugye róluk mintáztam-e?  Ezt teszik érdeklődve vagy bosszúsan, attól függően, hogy egy negatív vagy egy pozitív felhangú dolgot mutatok be a rövid kis esszében. Eddig mindig próbáltam személyre szólóan válaszolni, de talán itt az ideje annak, hogy készítsek egy leírást erről és ezután elég lesz csak az erre mutató linket odaadni az embereknek vagy akár a főoldalra is kitehetem, hisz ez alkalmasint sokkal fontosabb kérdés lehet, mint az időjárás, a valutaárfolyamok vagy a moziműsor. Szóval a blogom öncélú, ami számomra azt jelenti, hogy magam szórakoztatására írom, nem pedig azért mert meg akarnék felelni valakinek vagy valaminek. Örülök, ha ez embereknek tetszik, a jószándékú kritikát szeretem, de a bunkóságtól ideges leszek. Az írásaim nem egyes személyekről szólnak - bármilyen nehéz is alkalmasint ezt elhinni, hanem jelenségekről, ezért is nincsenek benne megnevezve konkrét személyek, hanem csak utalások. Általában nem az emberekkel van bajom, hanem a viselkedésükkel, ami rendszerint egy általános mintát követ. Mégis mit tudok tanácsolni azoknak, akik ezután is kétkedők maradtak? Ha úgy érzik, hogy a leírt dolog hízeleg nekik, akkor természetesen a cikket róluk írtam és örülök, hogy tetszik nekik. Ha viszont ellenérzésekre lelnek, akkor a cikk nem róluk szól, a hasonlóság nem szándékos és a véletlen műve. Ebben az esetben másnak gondolom őket mint azt, akiről a jelenség leírását mintáztam. A hajuk és szemük színe is más, és nem is oda jártak iskolába, na! Persze titkon remélem azt, ha valaki olvassa, elgondolkozik ezen és ha kell és érez magában erőt, akkor a hibáin változtat, a jó tulajdonságait erősíti. Ha én, vagy az írásom egy kicsit is hozzájárul ehhez, akkor már megérte. A többi meg nem számít..

Nincsenek megjegyzések: