2013. április 15., hétfő

Az ok

A dolgok ritkán történnek ok nélkül, tehát mindennek oka van. Az, hogy esik az eső vagy éppen hétágra süt a nap, szintén okozat, tehát van valami ok a háttérben. Például annak az oka, hogy odakint ragyogva süt a nap az, hogy hétfő van és munkahét. Ha hétvége lenne, akkor vagy vihar lenne épp, vagy csak csendes eső - ami abból a szempontból mindegy, hogy el van rontva az, amit terveztünk. Az időjárás rosszindulatú. De nem csak az, máshol is előfordulhatnak anomáliák. Mint amit például a munkámban is tapasztaltam. Órák óta próbálom beilleszteni a programomba az általam készített sql lekérdezést és folyamatosan hibaüzenetet kapok. Már csináltam töréspontokat, kiírattam a változók értékét, megváltoztattam a jogokat is, olyanokat hozzáadva, amikre amúgy semmi szükség nem volt, csak azért, hogy rájöhessek miért is nem működnek a dolgok úgy, ahogy szeretném.  Az ok végül prózainak bizonyult. Mondjuk úgy, hogy A adatbázis helyett B-t nyitottam meg. Tipikus fekete macska-fehér macska és kályhacső esete. Ezért mondom, hogy mindennek oka van, most én voltam az ok.

Nincsenek megjegyzések: