2013. április 30., kedd

A láb

Még mindig a lábamról. Folytatásos teleregény. Tele - mert tele van tőle a szamócamintás napozóm (hogy klasszikusokat idézzek) és már nagyon unom. Pénteken voltam mr vizsgálaton és végre összeállt az a leletmennyiség, amivel már diagnosztizálhatom magam. Ugyanis hazánkban, az ember azért jár orvoshoz, hogy elküldjék azokra a vizsgálatokra, amiből már le tud vonni következtetéseket azzal kapcsolatban, hogy mi baja is van. Ez ott nyer megerősítést, hogy amikor az ember az orvoshoz megy, a doktor első kérdései között áll az, hogy 'és mi baja van?'. A tapasztalat az, hogy aki ilyenkor rosszul diagnosztizálja magát, az bele is dögölhet a folyamatba, szóval az embernek lételeme, hogy megfelelő végkövetkeztetésre jusson a kórságot illetően. A vizsgálat eredménye: 'A tibia distalis végének már nem friss vertikális irányú dislocatio nélküli törése, melyet igen jelentős csont oedema vesz körül.' Nem mondom, hogy tök világos volt elsőre a dolog, szavakat értettem, de az egészet nem igazán. A nem friss világos - hisz lassan két hónap telt el mire idáig eljutottam. Egy hajszáleres vérzéstől is lazán elvéreztem volna ennyi idő alatt, ha nem szíveskedik elállni. A dislocatio nélküli törés az lehet, amikor a törés nem mozdul el - ez világos volt, a vertilális úgyszintén. A tibia distalis vége ugyan kérdéses volt, de akinek nincs esze vagy nem figyel a latinórán (nekem nem volt hol figyelni!) annak legyen notesze. Minden egyébre jó a google.com. Előtanulmányokat végeztem a remek anatómiaatlaszomban, de a tibiát nem találtam a bokánál - ugyanis elhatároztam, hogy az csak valami bokaalkatrész lehet csak. Nos nem az. A világháló hozta a megoldást, ugyanis a tibia a sípcsont. A distalis vége a boka felőli véget jelenti, szóval ott volt a törés (vagy nem, mert erről a ma a leletből vizsgálatot végző orvosnak más volt a véleménye.) Mindenesetre pihentetnem kell, a túrázás és a távgyaloglás alól fel vagyok mentve, kerékpároznom szabad és a repülést bölcsen meg sem említettem, nehogy az is tilos legyen, így mivel az orvos magától nem mondta, úgy veszem, hogy beleegyezett. Mivel a Mount Everestet nem ebben az évben terveztem megmászni, a futástól meg egy időre úgyis elment a kedvem, azt hiszem minden marad a régiben. Hurrá. Egy hónap múlva kontrol.

Nincsenek megjegyzések: