2012. december 10., hétfő

Lánclevél

Kevés dolog tud kiakasztani - ezek egyike a lánclevél. Van egy remek tanfolyami anyag erre a http://yikes.tolna.net/hoax címen. Általában ezt a linket szoktam minden kedves lánclevél küldőnek elküldeni, illetve, mivel a klasszikus küldési szokások megváltoztak és az idióták a tevékenységüket a facebookra helyezték át, hozzászólásba be szoktam írni. Belegondolni is félelmetes, hogy szavazóképes, felelős döntéseket hozó emberek hisznek abban, hogyha zöld szerencsehozó mikulást küldenek embertársaiknak, akkor az valóban nekik valami csodát eredményez. Persze a védekezés is rögtön készen van - hátha bejön, vagy ha a fele teljesül, akkor már jó!  Ez a mentalitás köszön vissza a z országos választásokkor is a hallott ígéretekre is, a legtöbbet ígérő automatikusan nyer, hiszen ha a fele igaz lesz, akkor itt a Kánaán. Persze nem igaz egy szó sem belőle, ahogy a szerencse sem talál meg egy napon belül, illetve ahogy a beígért fenyegetés sem valósul meg, úgy a választásokkor tett kötelezvények is pusztába kiáltott szavak maradnak csupán. A múlt héten, beillesztettem egy rokonom lánclevele alá a tanfolyami anyagot, mire a kedves férje írt egy durva anyázós üzenetet nekem, amit bölcsen, amikor belepillantottam és felfogtam a lényegét, olvasás nélkül töröltem. Az ember mindig azt hiszi, hogy a hülyék a másik csónakban eveznek, közben a butaság nem családfüggő, ott van körülöttünk mindenhol. Amikor nekem először ajánlották ezt az oldalt, elolvastam és tanultam belőle. Azt elismerem, hogy nem túl diplomatikus, de alapjában véve nagyon igaz minden szava - tanulni lehet belőle. Viszont aki képtelen értelmezni azt, amit olvas és ezáltal jobbá válni, az valljuk be minimum funkcionális analfabéta, vagy inkább.. A folytatást mindenkire magára bíznám.

Nincsenek megjegyzések: