2011. november 17., csütörtök

Mozi

Moziban voltunk tegnap. Egy kolléganőm hívta fel rá a figyelmem, hogy filmfesztivál van a Corvin moziban és két napon keresztül mindenféle 'extrém' témában vetítenek filmeket. A rendezvénynek volt siklóernyős vetülete is, így azt gondoltam ott a helyem. Zárójelben jegyezném meg azt, hogy tudomásom szerint a szövetségünk küzd azon, hogy a minősítésünkből kikerüljön az extrém szó, ezért rosszul eshet az, ha ilyen tömegrendezvényen együtt van mindenféle egyéb extremitással - de ez úgy látszik a szervezőket nem hatotta meg. Bár a látott filmek közül kettő valóban extrém volt, mert az ernyőzés acro ágával foglalkozott, de ez innentől olyan, mintha a kerékpározást teljes egészében extrém sportnak nyilvánítanák csak a bmx vagy a triál miatt. Bár ha azt vesszük, Pesten nap mint nap közlekedni kerékpárral is meglehetősen extrém. Szóval a filmek. Egy acro kisfilmmel kezdődött, ahol fiatalok festői környezetben bohóckodtak a levegőben. Szemmel láthatóan jól érezték magukat - én kevésbé, mert borzalmas volt a hangerő - a zene jó volt - na de akkor is. Lelki szemeim előtt füldugók lebegtek, vagy pedig a hátimotorosok fülvédője. Nem gondoltam volna, hogy munkavédelmi felszerelést kell hozni egy egyszerű filmelőadásra. A második film volt az esemény csúcspontja, a Hanumán airlines c. film, amiben két sherpa nem csak felmászik a Mount Everestre, hanem siklóernyős tandemmel le is jön onnan. A film lélegzetelállítóan gyönyörű, a sherpák nagyon jópofák és kedves népek és borzalmasan beszélnek angolul. Igaz én is, így csak a mondanivaló egy részét értettem, de a látvány kárpótolt mindenért. A harmadik film egy magyar acro világbajnokról szól, aki pár rövid percben elmondta az élete történetét. Szerintem mondott pár sületlenséget is a siklóernyőzésről ami szerintem nem úgy van, féltem is tőle, hogy ennek hatására le leszek tiltva a repülésről, de úgy látszik a nej is megtanult disztingválni már. De hát aki kétszeres világbajnok az azt mond amit akar. Összességében mindenképpen megérte a beutazás, a hatalmas tömeg és a gyalázatos szervezés ellenére is. Ma még lesz egy alkalom, aki teheti nézze meg a Hanumán airlines-t. Kihagyhatatlan..

Nincsenek megjegyzések: