2011. július 11., hétfő

Dokumentációs project

Azt hiszem, szükséges lesz az Opel Astra-G autó ülés támladöntő mechanizmusát illő módon ledokumentálnom, hogy az utókor ne eshessen bele abba a hibába amibe én. A gyárban nem igazán gondoltak bele a tervezésnél abba, hogy a támladöntő tekerőtárcsája mögé szorult öv, a tárcsát, illetve e két oldalt összekötő tengelyt hajlamos kihúzni a helyéről, ha az ember csak úgy megszokásból próbálja előrehúzni az övet és azt hiszi, hogy az elakadt gurtnit rángatással ki tudja szabadítani. Ha az ember csak rángatja, az ülés támladöntő mechanizmusa teljesen meg is adhatja magát, nem csak a tengely ugrik ki a helyéről, de az egyik racsnis szerkezet is széteshet, az alkatrészeit egyenlő távolságra szétlőve az autó belsején belül. Sajnos az Opel könyv és az internet sem adott elég támpontot arra, hogy mit is csináljak a kezemben lévő maroknyi alkatrésszel, hogy hogyan lesz ebből újra ülésállító mechanika. Az autószerelő is csak azt a tanácsot adta, hogy vegyek egy ülésvázat a bontóban. Nos az utóbbit voltam kénytelen tenni, bár csak párban adták, így hirtelen lett két plusz első ülésem. A hibás ülést végül szerszámok híján nem tudtam kiszedni a helyéről - azt hittem van torx kulcsom, de az élet bebizonyította, hogy az csak úgy néz ki, mintha lenne - így a meglévő két ülés mintájára össze tudtam rakni a bent lévő ülést  a megmaradt alkatrészekből. Azt, hogy hogyan működik a mechanika, továbbra sem értem, de most legalább van mintám hozzá és meg is tudom csinálni.  A garázsban lévő két üléssel  kell még valamit csinálnom, mert azt hiszem  ki leszek velük én is dobva hamarosan..

Nincsenek megjegyzések: