2011. március 8., kedd

Rendes világ

Szeretek rendes lenni. Főleg olyan emberekkel szemben akiket szeretek vagy fogalmazzunk úgy, hogy tisztelek vagy becsülök. Ha nem szerelemmel szeretésről van szó, akkor ezek a szavak úgyis valamennyire szinonimák. Mai szóhasználattal mondhatnánk úgy is, hogy bírom őket. Ez onnan jutott eszembe, hogy tegnap segítettem valakinek, akire tökéletesen ráillik a fenti leírás. Ő mindenképpen ezt viszonozni akarta tárgyiasult formában, de én nem ezért csináltam. Tudom, ő meg nem azért adta, de akkor is. Jó volt segíteni valakinek akinek lehet, és jó az, ha az ember érdek vagy viszonzás nélkül adhat, de azért az is jó, hogy elutasíthatom a viszonzást. (Egy másik esetben megcsináltam másvalaki kérésére a fia egyetemi félévi házifeladatát és bár a munkát leadtam és nem kértem érte cserébe szintén semmit, máig nem tudom még azt sem, hogy jó lett-e az amivel több napon keresztül dolgoztam.) A tegnapi barátom mondta, hogy 'Ne legyél már ennyire rendes, ez a világ nem ilyen!'  Azt hiszem én mégis szeretnék egy ilyen világot..

Nincsenek megjegyzések: