2008. október 29., szerda

Gépblog

Mert ugye van az otthoni gép. Fontos dolog az ember életében, hiszen ez az, amit a saját magunk ízlése szerint alakíthatunk. Ide azok a programok kerülnek fel, amiket szeretünk, és nem azok, amik a munkánkhoz kellenek, hangulatát a szívünkön viseljük, meghibásodására érzékenyen reagálunk. Végre sikerült több napi munkával gatyába rázni az itthoni masinát. Nem a legújabb darab, de eddig jól funkcionált. A merevlemezek kezdtek gyengélkedni benne, így féltve azok tartalmát, szántam rá magam az egységek cseréjére, kapacitásbővítésre és az adatbiztonság növelésére, RAID-1 rendszer (két azonos kapacitású tároló, párhuzamos módban, az adatok tükrözésével) alkalmazásával. Operációs rendszerként az addig jól megszokott és belakott Debian Linux Etch került fel, de lássuk be, afelett már egy kicsit eljárt az idő. A csomagok régiek, ezért desktop rendszernek már talán alkalmatlanok. Például, az új flash lejátszót a Glibc könyvtár miatt már nem lehet feltenni rá. Ezért gondoltam egyet, és felfrissítettem, a jövőben egyszer csak megjelenő Lenny-re. Utóbbi még erősen béta állapotú, ezért nem váltotta be maradéktalanul a hozzá fűzött reményeimet, így ki kellett próbálnom az Ubuntu legújabb kiadását az Intrepid Ibex-et. A legújabb Kde4, bár jól néz ki, de megszokni nem tudtam, így szégyenszemre vissza kellett váltanom Hardy Heron-ra, de most legalább már jó. Kitartó, több napi munkával sikerült végre azt az állapotot elérni, amiről a kezdetekből kiindultam. Hurrá!

Nincsenek megjegyzések: