2008. szeptember 18., csütörtök

Mai levél

Ma írtam egy levelet az Autóklubnak. Gondoltam, érdekérvényesítési képességüket próbálom kihasználni, főleg, ha az általam említett téma többé kevésbé közügy és klubtagságom több mint húsz esztendeje alatt még egyszer sem cselekedtem hasonlóan. Íme a levél:

...A gond, melyet felvetek nem csak engem érint személy szerint, hanem úgy gondolom az autósok nagy részét, így valamennyire közügy. Az Autóklub egy ideje jól képviseli az autóstársadalom érdekeit, ezért is küldöm el Önnek a levelem. Az utóbbi időben számos új út épült az országban és itt, a lakóhelyem környékén, az északi régióban. Ezek az utak (2/A út és az újonnan elkészült M0 út is) autóútként készültek, autóút minősítéssel, mégsem lehet kihasználni az autóútban rejlő összes lehetőséget. A 2/A út teherforgalommal szemben fizetőssé tételekor az utat autóúttá nyilvánították, ugyanakkor a teljes szakaszán 90km/h sebességkorlátozást vezettek be rajta. Akkortájt próbáltam a Közút Kht-nál érdeklődni a dolog mibenlétéről, de érdemi válasz nem kaptam. (A válasz igazából az volt, hogy azért autóút, mert kielégíti az autóutak formai követelményét, és azért a korlátozás, mert a közút kezelője ezt így állapította meg.) Illetve az újonnan megnyitott, M0 autóút, ahol jelenleg 80 km /h korlátozás van érvényben. Az említett út is gyorsforgalminak nevezett, holott a maximált sebesség, még a lakott területen kívüli főúton megengedett legnagyobb sebességnél is kisebb.

Kérem az Autóklubot, hogy hasson oda a nyilvánvalóan hibás korlátozások megszüntetése érdekében, hogy ha már egyszer valami autóút, akkor az autóútra meghatározott feltételekkel lehessen a közlekedésben igénybe venni, ha ez lehetetlen, akkor legalább minősítsék át lakott területen kívüli főútnak...


Erre ma mondják a kollégáim, hogy az M0-on ma már nincs is 80-as korlátozás. Pedig tegnap direkt megnéztem..

Nincsenek megjegyzések: