2008. augusztus 10., vasárnap

A tej

A tej élet, erő, egészség! Sokaknak ismerősnek tetszhet ez a reklámmondat. Akinek esetleg mégsem, azok többnyire ahhoz a fiatal korosztályhoz tartoznak, akiket veszettmód irigylek én mostanában, vagy annyira amnéziások, amilyen én leszek mondjuk tíz év múlva - bennük semmi sincs, amiért vágyakoznom kellene, hisz ha minden 'jól' alakul hamarosan én is meg fogom tudni. A tej. Jómagam rabja vagyok ennek a fehér folyadéknak, amit egy szerencsétlen emlőstől veszünk el azért, mert mi is szeretjük. Később ezen emlős életét is elvesszük, mert a steak-et is szeretjük, de hát ilyen az élet, ez a tehenek személyes tragédiája. Nem is vesztegetnék erre több szót, lévén mindkét tehénterméket kedvelem, és a tehenek jogaiért harcolók figyelmébe ajánlom azt a világtörténelmi tényt, hogy a legtöbb konfliktust sikerrel oldotta meg az a tény, hogy a puska nálunk volt. Bajban akkor leszünk, ha a tehenek is fegyverkezni kezdenek, de erre még szerencsére nem utalnak jelek. De nem is erről ejtenék szót, hanem a tejről, amit szexi tégladobozokban lehet kapni, (és egyesek szerint sok köze nincs a kérődző négylábú 'barátunkhoz'). A hétvégén egy új boltban voltam (Nekem mindenképpen új) amiről egy más alkalommal emlékeznék meg, és vásároltam egy doboz tejet. Leginkább a kapható tejjellegű anyagokból a teljes (3.5%) tejet szeretem, ugyanis vízhez kedvezőbb feltételekkel is hozzá tudok jutni, mint dobozból, (Folyik a csapból, 300Ft körül van 1000 liter ára.) így szeretem, ha a mindenképp jelenlévő vízen kívül még több dologért fizetek. Azon kívül még az íze is jobb. Visszakanyarodva az eredeti témához, egy doboz ebből a nemes italból, féltartós kivitelben 199 kemény magyar forintot kóstált. Eredeti osztrák termék, ami meglepő. Nálunk ugyanezért közel 300 kemény magyar forintot kell fizetni. Valamit nem értek. Ha az osztrák gazdák elő tudják állítani a tejet ennyiért, és megéri idehozni hozzánk, és eladni úgy, hogy még keresnek is rajta (Különben miért csinálnák?) akkor nálunk miért 300 forint egy liter tej? Nem tűnik ez fel senkinek?

Nincsenek megjegyzések: