2008. június 9., hétfő

Arvalin

Arvalin - újabb kémiai segítőtársam a lótetű elleni harcban. Reményeim szerint a név hallatán is megáll a rovarokban az ütő, és sietve kezdenek pakolni és tömegesen költöznek távolabb, nyugodtabb, vegyszermentes vidékre. Meguntam már  azt, hogy a kertemet vandál ásólábak tegyék tönkre mindenféle földalatti  dorbézolással. Tegnap megvásároltam tehát ezt a nagyágyút, amivel fel fogom venni a harcot a kertet pusztító garázdákkal szemben. A méreg dobozán az alábbiakat olvastam: Olvassa el figyelmesen a tájékoztatót és győződjön meg arról, hogy megértette!
Ez egy pillanatra erős gondolkozásra késztetett, ami azóta is tart. Nem is az első fele, hisz az fontos, hogy egy gazda tisztában legyen a vegyszerek alkalmazásával kapcsolatban, hisz ez mégsem játék, hanem az utóbbival. Jutott eszembe számtalan szebbnél szebb gondolat, hogyan is tudnám a mondat második felét teljesíteni. 'Győződjön meg arról, hogy megértette!' Tegyek fel ravasz keresztkérdéseket magamnak? Fondorlatos módon, a legváratlanabb pillanatokban próbáljam magam sarokba szorítani valami mellékes részlet ismeretének meglétével? Írassak magammal tesztet? Biztosítják-e ezek a megoldások a várt sikert? Hisz be is magolhatom a leírást, és tudni is fogom, de a megértést nem garantálja semmi. Most itt vagyok a gondok között, hogy mi van, ha mégsem értem meg, csak megtanulom. Azóta sem mertem még használni, a kétely itt ül bennem...

Nincsenek megjegyzések: