2007. szeptember 29., szombat

Érdekeszöldség-leves

Ma érdekeszöldség-leves volt az ebéd és palacsinta. A leves a hűtőben található egyebek felszámolása érdekében, illetve az időközben feltámadó és eluralkodó, mardosó éhség csillapítására készült. Találtam némi marhalábszárat, mindenféle leveszöldséget és kevés zsenge zöldbabot. A leves emígyen készült:
Vöröshagymát olajon üvegesre dinszteltem, fűszerszámokat vettettem rá, név szerint kakukkfüvet, oregánót és egész borsot. Utóbbi a családi borsverseny nélkülözhetetlen kelléke. Majd következett az apróra vágott marhalábszár. Egy kevés főzés után belé került a félkörcikkre vágott leveszöldség, majd párolás következett. Egy fél óra múlva pirospaprika került bele, majd felöntöttem vízzel és fedő alatt lassú tűzön rotyogtatni kezdtem. Amikor már majdnem puha volt a hús, belevetettem a zöldbabot és készre főztem. Tartalmas leves - illik hozzá a palacsinta.

Nincsenek megjegyzések: