2007. július 26., csütörtök

Tegnapi gondolatok

A tegnapi nap azt hiszem sikerült egy apróbb követ ejtenem a Blogtér állóvizébe, ami kisebb hullámokat kavart. Ám mégsem ezt a gondolatot szeretném továbbvinni, hanem egy másik, általam olvasott, és szintén nagyobb hullámokat vetett írást, 'A pina' címmel. Már maga a cím provokál azzal, hogy meglehetősen durva szót használ a női szaporítószervre, de végül is a nagy többség úgyis ilyen néven ismeri. Nem tudtam eldönteni azt, hogy ez a társadalmunkban jelenlévő hímsovinizmus paródiája-e vagy maga a hímsovinizmus, ezt mindenki döntse el maga. Már akkor is jeleztem (ha a gondolatmenetet továbbfűzzük, akkor a nő az a függelék, aki fondorlatosan ránőtt a 'pinára' és előtte és/vagy utána beszélgetni kell/lehet vele.) hogy véleményem szerint fontosabb a címben szereplő szerv gazdája, mint maga a szerv. Nem fetisizálhatunk valamit ennyire úgy, hogy minden mást figyelmen kívül hagyunk, mert a fizikai együttléten kívül létezik szellemi együttlét is, ami legalább annyira jó lehet. Én legalábbis fontosnak tartom. (Nem is tudom, hogy miért kellett ezt leírnom, hiszen ezt mindenki így érezheti.)
Közben újra elolvastam a cikket és a hozzá tartozó kommenteket is. Bár számomra még nem teljesen egyértelmű, de lehet, hogy alapvetően teljesen rosszul értelmeztem az írást, és bedőltem az elsődleges jelentésének, és örültem annak, hogy azt hiszem, hogy értem. A mögöttes tartalommal nem foglalkoztam, ugyanis az alkoholos koktélok egyelőre kívül esnek az érdeklődési körömön. Mentegetőzésképpen mondom, hogy egy indiánnak is, ha azt mondják, hogy nagy, fehér és gyorsan repül, valószínűleg először egy bazi nagy albatrosz jut az eszébe és nem a repülőgép, amire esetleg az író gondolt, de ez most csak az én hiányos műveltségemnek tudható be, és semmi másnak. Este megyek és keresek egy koktélbárt. De mi van akkor, ha nem fog ízleni?

Nincsenek megjegyzések: