2006. október 6., péntek

Grízfelfújt

Tegnap a gasztronómiai kísérletezés ingatag talajára tévedtem. Gondoltam kipróbálom, hogy a rizskoch mintájára működő grízkoch-ot készítek, mert az előbbi meglehetősen sokáig tart, és általában sosem jut el a katarzisig, mert elfogy félkészen, mint tejberizs. Szóval a klasszikus alapreceptet figyelembe véve (1 dl tejhez 1 csapott evőkanál gríz) ehető és jóállagú tejbegrízt készítettem, amihez 2 tojássárgáját kevertem, majd ugyanezen tojások felvert habját is. Az egész kivajazott és prézlizett jénai tálba került, és előmelegített sütőben kb 200 fokon 30-40 percig sült. Az eredmény vegyes lett. Ízre tökéletes, de először szépen feljött, de a végén összeesett egy mintegy 1 cm-es lappá. Azt hiszem, még finomítani kell az alaprecepten, valószínű túl nagy volt a gríz nedvességtartalma ezért keményebbre kell majd főznöm legközelebb. Ha sikerül, gondoltam, hogy indulok vele a jövő évi kémiai Nobel díjért..

Nincsenek megjegyzések: